Ure angleščine preko Zooma v času epidemije Covid-19
Na začetku leta 2020 je izbruh epidemije Covid-19 dodobra ohromil življenje po Evropi in skoraj vse države so sprejele ukrepe vzdrževanja razdalje in nošenja obraznih mask. Kot je bilo pričakovati, je to negativno vplivalo na izvedbo mobilnosti v živo in vse ostale dejavnosti projekta.
V luči spoštovanja vseh ukrepov tako na državnem kot mednarodnem nivoju smo se koordinatorji na sestanku preko Zooma dne 23. 5. 2020 odločili, da prestavimo mobilnost z naslovom THE WAY TO A HEALTHY LIFESTYLE, ki bi morala biti izvedena v mesecu aprilu 2020 v Atenah. Nekatere dejavnosti v okviru projekta so potekale na drugačen način, bodisi na daljavo oz. preko Zooma. Nekatere dejavnosti so bile na žalost odpovedane (npr. Sodelovanje na maratonu v Atenah). Da bi se kar najbolje spopadli z nastalo situacijo in obdržali komunikacijo in interakcijo z vsemi sodelujočimi državami, tudi če so bile šole zaprte, smo se odločili, da izvedemo ure angleščine za učence sodelujočih držav. Glavna tema učnih ur je bil seveda zdrav življenjski slog. Učne ure so potekale enkrat na teden, na njih pa sta sodelovala po en učitelj in dva učenca iz vsake države. Učne ure so potekale po naslednjem zaporedju:
Osnovna šola Srečka Kosovela Sežana, Slovenija, 4. junij 2020
V torek, 4. junija 2020, je učno uro angleščine izvedla učiteljica angleščine in koordionatorica projekta na šoli Ester Trobec. Glavna tema učne ure sta bila dva glavna principa zdravja: zdrava prehrana in gibanje. Učna ura je bila osredotočena na govorno sporočanje, slušno razumevanje in branje.
Učiteljica je na začetku učence vprašala, kakšnem način življen a imajo, nato pa so učenci gledali video o zdravem načinu prehranjevanja oz. prehranski piramidi in opravili nalogo slušnega razumevanja. Analizirali so prehransko piramido, koliko stopenj ima, katera hrana je kateri stopnici), učenci so nato hrano razvrščali v pravo skupino.
V nadaljevanju so učenci pogledali gibalno piramido in jo primerjali s prehransko. Govorili so o svojih gibalnih navadah. Učenci lahko po končani uri utrjujejo svoje znanje z reševanjem interaktivnega delovnega lista na spletni strani liveworksheets.com. Učna ura se je zaključila s kvizom Kahoot.
Scoala Gimnaziala Nr. 4 Suceava, Romunija, 10. junij 2020
Dne 10. junija 2020 je učno uro izvedla šola, ki je tudi koordinatorica projekta, Scoala Gimnaziala Nr. 4 Suceava, Romunija. Glavna tema učne ure je bila hrana za razmišljanje, osredotočena je bila na to, kako hrana, ko jo uživamo, vpliva na naše možgane. Na uri smo izvedeli, katero zdravo hrano lahko jemo in katere fizične aktivnosti nam pomagajo, da ohranimo zdravje možganov in izboljšamo njihovo delovanje.
Učna ura se je nadaljevala z nekaj primeri zdrave dnevne rutine, ki so jo podali tako učenci kot tudi učitelji. Po končani dejavnosti je sledil ogled posnetka o tem, kako hrana vpliva na možgane. Po končanem posnetku je sledil kviz na platformi Quizizz.
Nadaljevali smo z reševanjem naloge z vstavljanjem modalnih glagolov SHOULD in SHOULDN’T, premetavanja besed in tvorjenja povedi. Učna ura se je končala s pogovorom med učenci na obravnavano temo.
CEIP Giner De Los Rios, Valencia, Španija, 17. junij 2020.
Partnerska šola iz Španije CEIP Giner De Los Rios, Valencia, Španija, je učno uro izvedla 17. 06. 2020.
V sredo, 17. Junija, je Španija izvedla učno uro z naslovom “Overweight: Past and Future (Prekomerna telesna teža nekoč in danes). Glavna tema ure je bilo spreminjanje prehranjevalnih navad in vsakdanjih opravil in kako so se le-te spreminjale skozi leta. Danes otroci pojedo veliko predelane, procesirane hrane, ki je tudi zelo kalorična. Poleg tega preživijo manj časa zunaj s prijatelji in raje igrajo računalniške igrice ali pa se pogovarjajo s prijatelji po različnih platformah, ki so dostopne preko spleta.
Da bi razmišljali o tem in prišli do zaključka, so morali španski otroci pred izvedbo učne ure vprašati njihove stare starše dve vprašanji:
– Kaj so se stari starši igrali, ko so bili majhni? Kaj se otroci igrajo danes?
Na kratko so morali opisati igro.
– Kaj so stari starši ponavadi jedli za prigrizek, ko so bili majhni? Kaj jedo otroci danes?
Učna ura se je začela s predstavitvijo rezultatov raziskovalne naloge. Učenci partnerskih držav so morali razložiti, kakšne prigrizke so uživali njihovi stari starši in njihove najljubše igre in jih primerjati z današnjim časom. Po njihovem kratkem poročanju se je srečanje nadaljevalo z igranjem interaktivnih iger in izvajanjem določenih nalog z uporabo prislovov pogostosti (always, usually, sometimes, never), da bi spoznali navade učencev. Učna ura se je zaključila s pogovorom. Prišli smo do sklepa, da so se naše navade spremenile. Sedeči način življenja se je povečal, tako da je nan as, da ukrepamo in spremenimo naš način življenja.
3rd Primary School of Dionysos, Grčija, 26. junija 2020
Dne 26. Junija 2020 je učno uro angleščine izvedla šola 3rd Primary School of Dionysos, Grčija.
Glavna tema učne ure je bila Metabolism, Physical Activity and Health” (Metabolizem, fizična aktivnost in zdravje). Cilj učne ure je pomembnost gibanja in vzdrževanja energije in zdravja na dolgi rok.
Po kratki predstavitvi in razlagi terminov, smo si pogledali dva posnetka o kilokalorihaj in pozitivnih učinkih gibanja. V nadaljevanju smo odgovarjali na interaktivna vprašanja o metabolizmu in gibalni dejavnosti. Učna ura se je zaključila z dejavnostjo na aplikaciji Poll Everywhere, kjer smo odgovarjali na vprašanja in komentirali odgovore. Prišli smo do zaključka, da tudi majhne spremembe v energijskem ravnovesju so lahko zelo pomembne.
Türkan Dereli Ilkolkulu, Turčija, 21. januarja 2021
Naslov učne ure je bil Cookie Man Tale. Učenci so poslušali pravljico Cookie Man Tale. Cilj učne ure je bil pozitiven vpliv športa nas zdravje. Učenci so urili slušno razumevanje in govorno sporočanje. Učenci so odgovorili na zastavljena vprašanja, v nadaljevanju pa so izvajali različne dejavnosti dejavnost na platformi wheelofnames. Virtualno kolo se je zavrtelo in učenec je izvedel dejavnost, na kateri se je kolo ustavilo. Učna ura se je zaključila s kvizom Kahoot.
Ure angleščine na daljavo so odlično uspele. Učenci so pridobili novo izkušnjo, saj so preizkusili svoje znanje angleščine, aktivno so sodelovali pri učnih urah, sodelovali z učenci iz partnerskih držav in in se tudi sami naučili nekaj novega.